Fem servir cookies pròpies i de tercers, per realitzar un anàlisi de la navegació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració o obtenir més informació aquí

Acceptar



El Saló de la Ràdio i Àudio Digital de París

fotossrsmartu_2_1_2

A finals del passat mes de gener es va celebrar a París l’edició número setze del Saló de la Ràdio; un punt de trobada dels professionals del sector que fa anys comptava principalment de professionals i proveïdors tècnics francesos i que amb el temps s’ha convertit en un esdeveniment internacional de primer ordre dedicat al mon de la radiodifusió.

El balanç de l’any 2020 és absolutament positiu: més de 8000 assistents, el 26 per cent dels quals venen de països estrangers, amb fins a 53 nacionalitats diferents. Els canvis tecnològics que està experimentant aquesta indústria de la comunicació van tenir el seu reflex en la presencia de més de 180 expositors, amb un increment de prop del 15% respecte a l’edició anterior. 

Aquest any al títol del saló se li va afegir la cua “... i l’àudio digital”; certament, la industria parla d’àudio o si es vol de so, el broadcast convencional comparteix protagonisme amb altres plataformes de difusió; el més important de tot és que la comunicació basada en el so persisteix i s’amplia. L’espai podcast village i les audio classroom van ser les grans estrelles de l’edició.

La producció i la difusió de continguts en format podcast és una realitat que ha vingut per a quedarse. L'elaboració de nous formats d’àudio s’han socialitzat gràcies al increment d’empreses productores i de la nova distribució. Els independents configuren una nova realitat que ja ofereix experiències d’èxit; els broadcasters cinvencionals estan fent una immersió en aquest camp, però han sigut en part desbordats per un oceà d’oferta que no controlen.

Mentre que a Espanya els operadors públic i privats han fabricat un mur de contenció per a frenar el DAB i en general la difusió digital, a França i a la resta de països europeus l’aposta pels continguts d’àudio multisuport i multiplataforma és clara.

Una reflexió final: quedar-se fora del futur serà, a la llarga, un mal negoci per a la indústria espanyola.